Domaći sok od naranči i mrkve (domaći juice)

Napokon s vama dijelim jedan od meni najdražih recepata koje sam isprobala u posljednje vrijeme - recept za savršeni domaći osvježavajući napitak vrlo jednostavan za pripremu. Sve što vam treba za pripremu ovog napitka su naranče, limuntos (limunska kiselina), šećer, voda i mrkva po želji. Ovaj će vam sok odlično prijati kad ćete u vruće ljetne dane vrijeme kratiti negdje na terasi, u hladu i žuditi za nečim što će vas rashladiti.


Kad sam tražila recept za sok, malo sam istražila i njegove blagodati pa sam tako pročitala da je sok od naranči odličan izvor vitamina i da citiram, "narodna mudrost veli da je sok ovoga voća ujutro zlato, u podne srebro, a navečer bronca." Preporuča se piti ga u velikim količinama kod gripe, groznice i mnogih drugih bolesti. tako da su naranče jedno od najljekovitijih vrsta voća. Zašto ih onda ne konzumirati ako mogu toliko pozitivno djelovati na ljudski organizam? A osim što su ljekovite, mogu poslužiti i kao sredstvo za podizanje raspoloženja. Savršeno zar ne?

Kako ja volim guste sokove, proučavala sam već neko vrijeme recepte za domaću verziju soka od naranči iliti juicea. I dalje stojim kod mišljenja da je domaće uvijek domaće i da je sve što doma napravimo s puno ljubavi puno bolje od kupovnog, u što sam se i ovaj put uvjerila. Moji doma primjerice nisu ljubitelji kupovnog soka od naranči ali kad su probali domaći sok koji sam napravila, ostali su oduševljeni i već ću ovaj vikend raditi i njima novu dozu da imaju za Uskrs.


Domaća verzija osim što je zdravija definitivno je i puno ukusnija, jače se osjećaju naranče, možete staviti šećera koliko želite, limunske kiseline koliko želite, sve možete prilagoditi svom ukusu. Kupovni sok od naranče je sve samo ne zdrav. Često na soku u dućanu piše da je u potpunosti prirodan ili da se radi o soku sa 100% naranči ili da nije dodan šećer ali je to sve daleko od istine. Mi uopće nemamo pojma što oni sve unutra stavljaju i sigurno se ne radi o svježem soku. Zato kad god možete uzmite si malo vremena i napravite sami svoj sok, isplatit će vam se.

Da krenemo napokon na recept. Ja sam napravila duplu količinu, dakle nekih 16 litara soka i već smo skoro sve popili. Ovaj put sam radila sok od naranči i mrkve ali možete kombinirati i drugo voće. Ja čekam kad će moji u voćnjaku opet imati nektarine pa ću onda i njih ubaciti i isprobati još neke kombinacije. Prije nego krenem na recept, moram se zahvaliti Žani Žalac što je sa mnom podijelila recept :).


Sastojci:

  • 5 naranči
  • 400 g mrkve
  • 1 kg šećera
  • 1 l vode

Ovi su sastojci dovoljni za 8 litara soka ali možete kao i ja poduplati sastojke.

Priprema soka:

U dublju posudu ulijte vodu i dodajte malo soli pa u toj vodi potopite naranče.Ostavite ih da odstoje u slanoj vodi barem par sati ili najbolje kroz noć ako možete.
Nakon toga izvadite naranče i dobro ih operite.
Nemojte preskočiti ovaj korak jer se naranče namaču u slanoj vodi kako bi se uništili mikrobi a i svi znamo kako je voće špricano i na koje se sve načine tretira. Sol u vodi služi upravo uklanjanju svih tih negativnih tvari.


Nakon toga slijedi rezanje naranči i mrkve.
Naranče narežite na kriške zajedno s korom a mrkvu ogulite i narežite na kolutiće (ne predebele kako bi vam kod kuhanja mrkva prije omekšala). Kod rezanja naranči ja sam izvadila koštice na koje sam naišla.

U lonac stavite narezane naranče i mrkvu pa dodajte 1 kg šećera i 1 litar vode.
Stavite na vatru da se sve zajedno prokuha.
Kuhajte nekih pola sata do sat vremena.
Ja sam osobno kuhala sve skupa nekih sat vremena kako bi mrkvica i naranče čim bolje omekšale i kako bi kasnije pasiranje biti lakše.

Kad je sve omekšalo, sklonite lonac s vatre i ostavite da se ohladi, najbolje kroz noć.


Kad se sve ohladilo, propasirajte odnosno izmiksajte omekšale naranče i mrkvu u blenderu zajedno s vodom u kojoj su se mrkva i naranče kuhale. Nakon što se u blenderu sve dobro izmiksa, smjesa bude poprilično gusta. Ako nemate blender, može vam poslužiti i štapni mikser pa možda čak i obični mikser iako će onda vjerojatno ostati veći komadići naranče u soku, no ni to ne smeta.

Nakon što ste sve dobro izmiksali, dodajte 1 vrećicu limunske kiseline (može i dvije vrećice) i 8 litara vode.
Ako želite, možete ostaviti sok da bude ovakav gusti pa ga naknadno rijediti s vodom ili ga odmah razrijedite.

Svakome tko će raditi sok preporučam da za prvi put napravi sok po ovom osnovnom receptu pa ćete onda vidjeti da li vam više odgovara slađi ili kiseliji sok i idući put sastojke tome prilagoditi. Ako bude vam sok presladak, idući put bez problema smanjite količinu šećera ili povećate količinu limunske kiseline.


Isprva sam bila malo skeptična jer se naranče kuhaju i pasiraju s korom pa me bilo strah da ne ostane u soku gorki okus kore, no to se nije dogodilo. 
Pretpostavljam da se ovaj sok može napraviti i bez mrkve i da se naranče možete zamijeniti s limunom. Mogućnosti je jako puno i svatko može napraviti savršeni napitak za sebe.

To je to, ulijte sok u staklene boce a možete ih i pasterizirati pa ga stavite na hlađenje.



Uživajte u domaćem soku :)


Izvor

0 komentara :